top of page
Kwaliteit - Service - Garantie
Onze kwaliteitstest...
Bekijk deel 2 voor het antwoord...

Kwaliteit

​

Sinds 15 -1 -2019 hebben we 2 opties voor iPhone schermen
​

  • A Kwaliteit met 24 maanden Fabrieksgarantie

  • B Kwaliteit met 6 maanden Fabrieksgarantie


Wat is het verschil?

In het kort, kies voor A of originele kwaliteit, punt, klaar, einde!
Maar wegens de concurrentie die goedkopere kwaliteit aanbiedt willen wij de keuze van kwaliteit ook aanbieden.

 

Voor ons maakt het niet uit wat je kiest, we verdienden er niet meer op.
 

​

​Garantie

​

  • 2 jaar garantie op de originele kwaliteit
    6 maanden op B kwaliteit
    ​

  • Helaas geven we enkel op Apple onderdelen tot 2 jaar garantie.
    Op alle andere onderdelen van andere merken geven we slechts 3 maanden garantie omdat de leverancier ook maar 3 maanden geeft.
    Maar... indien je toch een defect zou hebben bij een niet Apple toestel na 3 maanden, betaal je enkel voor het onderdeel. De installatie kost/werkuren nemen we tot 1 jaar lang na de facturatie datum op ons.

    Garantie op onze A -grade refurbished toestellen

  • We geven 2 jaar garantie en doen niet moeilijk. Toch geven we geen garantie bij waterschade of ernstige valschade, met ernstig bedoelen we waarbij het glas gebarsten of gebroken is. Ook als er ernstige deuken of buigingen in het frame zijn ontstaan.

  • Ook geven we geen garantie wanneer de klant zelf het toestel heeft proberen te openen of te herstellen.

​

​

Elke garantie vervalt bij valschade of waterschade of bij het zelf open van het toestel 

​

Onze onderdelen, hoe komen we eraan?
 

Niet onbelangrijk om te weten is dat bedrijven zoals Apple, HTC, Motorola en tot op zekere hoogte zelfs Samsung, hun onderdelen zelf niet vervaardigen. Ze huren een giga fabrikant in die de onderdelen maken en samenstellen. Daarna worden ze geleverd aan Apple/Motorola/enz waar de toestellen verder gemonteerd worden. Wat ook belangrijk om te weten is dat Apple zelf geen onderdelen verkoopt aan derden. Apple doet er namelijk alles aan om hun onderdelen die ze besteld hebben aan de fabrikant exclusief te houden. Geen enkele reparatiedienst heeft daarom toegang tot Apple onderdelen.
Ondanks het feit dat Apple exclusief is, is er toch een systeem waarbij dezelfde onderdelen met dezelfde kwaliteit uit dezelfde fabriek komen. Lees de opgesplitste productie

​

De drie grootste kwaliteitsniveau’s voor alle smartphones en tablets zijn:

​

  • Pulled: Zijn originele onderdelen die van originele Apple toestellen genomen worden en opnieuw worden verkocht.
     

  • De opgesplitste productie: Bepaalde onderdelen worden door een derde bedrijf samengesteld en ontwikkeld. *Volgens de verhalen hier een voorbeeld...Laten we zeggen Apple geeft een opdracht aan zijn OEM producent, laten we zeggen Foxconn en tekent een exclusiviteitscontract voor 100.000 schermen. Foxconn heeft nog drie dochterbedrijven; A, B, en C. Ze maken een contract met dochterbedrijf A die de order van Apple zal produceren.  Om productiefouten in te dekken maakt Foxconn/dochterbedrijf A er 150.000.
    Van de 150.000 schermen zijn er, laten we zeggen, 30.000 die productiefouten bevatten. Apple krijgt de beloofde bestelling van 100.000 waardoor bedrijf A nog met zo'n 20.000 goede schermen zit. 
    Om kopieerrechten te omzeilen worden de overige 20.000 schermen door dochterbedrijf B overgekocht. Daar worden de logo’s van Apple van de schermen verwijderd en dan worden ze doorverkocht aan dochterbedrijf C. Vervolgens worden de schermen op de markt naar geselecteerde verdelers gebracht. Dit is het systeem die al decennia lang wordt toegepast. De kunst is om die geselecteerde dealers te vinden.

     

  • Refurbished: Dit zijn originele producten die worden hergebruikt en in een nieuw 'jasje' worden gestoken. 


    Omdat de markt voortdurend veranderd zoekt Foonlab voortdurend mee naar kwaliteitsdealers.
    Foonlab streeft telkens opnieuw naar de hoogste  kwaliteit!

    Hoe hard we ook ons best doen om onze klanten tevreden te stellen, kan het nog steeds zijn dat je niet tevreden bent. Indien je niet tevreden bent over onze diensten, dan horen we graag je verhaal, zodat we samen kunnen zoeken naar een oplossing die voor beide partijen werkt.

​​

bottom of page